Wat is SEO

SEO (Search Engine Optimalization) omvat het optimaliseren van je website zodat er meer organische bezoekers komen vanuit zoekmachines.
Om dit te realiseren moeten interne en externe factoren aan de website geoptimaliseerd worden.
SEO gebaseerd op drie pilaren, zogenaamde ranking factoren.
——————–
Techniek
Een website moet snel laden, heeft een duidelijke (interne) linkstructuur en is goed indexeerbaar voor robots.
Autoriteit
Diverse links van websites die naar jouw website linken (backlinks).
Links met een hoge domeinautoriteit binnen dezelfde context als jouw website.
Content
Relevante en waardevolle content voor gebruikers van je website.
Content die past binnen je website, met duidelijke titels en omschrijvingen.
——————–
SEO verbeteren
Wil je meer organisch verkeer naar je website halen?
Dan moet je de SEO van je site op orde te krijgen. 
Het gaat het erom hoe content van je website wordt geïndexeerd door zoekmachines, het Robots.txt bestand.
Dit bestand vertelt zoekmachines welke pagina’s van je website ze moeten bezoeken (‘crawlen’).
——————–
Naast techniek is goede content erg belangrijk voor SEO.
Het is bijvoorbeeld belangrijk om geen dubbele informatie op je website te hebben.
Dit kan gebeuren als dezelfde tekst op verschillende pagina’s staat.
Je website moet relevante, uitgebreide content bevatten, die verteld over je dienst of product.
———————-
SEO-Content
Bezoekers van je website beter informeren?
Wil je al maanden de productomschrijvingen op je webshop uitbreiden?
Iedereen loopt tegen hetzelfde aan: teksten schrijven kost tijd, veel tijd.
Je houdt dikwijls simpel, één alinea, terwijl er vaak goede content en onderwerpen zijn, die je kan toevoegen. 
———————-
SEO uitbesteden?
SEO is een werk van lange adem, in tegenstelling tot zoekmachine-adverteren (SEA).
Met SEA betaald je (Google ads) om extra verkeer naar je website te halen.
SEO optimalisatie vraagt veel tijd en kennis.
 Maar met juiste inzet groeit het organisch verkeer naar je site, waardoor je hoger én relevanter rankt.