Wat is SEA?

Zoekmachine-adverteren (SEA), kopen van advertentieruimte op populaire zoekmachines, zoals Google, Bing of Yahoo.
Advertentieruimte wordt gekocht door te bieden op bepaalde zoektermen (keywords).
De adverteerder betaalt hierbij per klik op de advertentie.
———————
Verschillende advertentiemogelijkheden binnen SEA.
 Bij tekstadvertenties kiest de adverteerder bepaalde zoektermen waarbij de advertentie wordt getoond.
Als iemand een zoekterm ingeeft verschijnt de advertentie. 
****
Google Shopping-Ads zijn productadvertenties die de adverteerder bij Google indient.
Hier krijgt de consument de producten te zien waar hij of zij naar zoekt.
****
Display ads tonen foto’s of tekst in de vorm van een advertentie.
Deze worden getoond op websites die zijn gekoppeld aan het Google adverteerdersnetwerk.
Ook hier wordt gekeken naar relevante zoektermen.
****
 Video-advertenties worden vertoond op YouTube.
****
G mail-Advertenties, deze worden vertoond op de eigen mailservice van Google.
———————–
SEA-strategie opstellen
Vooraleer wij een SEA traject opstarten, is het belangrijk eerst je doelen te bepalen.
Wil je dat mensen jouw merk of nieuwste product leren kennen?
Wens je meer leads te ontvangen of is e-commerce de hoogste prioriteit?
Tijdens een gesprek onderzoeken wij de haalbaarheid van je doelen en bepalen we de KPI’s en targets.
Met deze gegevens starten wij een SEA-strategie.
Wij zorgen voor content voor de juiste doelgroep met de juiste zoekwoorden.

SEA-budget bepalen

Als je start met SEA, is het vaak moeilijk om een budget te bepalen, wij staan je hierin bij.
Voor starters is het best klein te beginnen en enkele kleinere successen te behalen.
Deze successen kan je intern gebruiken om aan te tonen dat SEA winstgevend is.

SEA-optimalisatie

Zoekwoordenonderzoek, campagnestructuur, budgetten en doel vastgesteld? 
Dan kan je een SEA campagne starten.