Wat is SEA?

Zoekmachine-adverteren (SEA) is het kopen van advertentieruimte bij zoekmachines zoals Google, Bing of Yahoo.
Deze advertentieruimte wordt gekocht door te bieden op bepaalde zoektermen (keywords).
De adverteerder betaalt hierbij per klik op de advertentie.
———————
Verschillende advertentiemogelijkheden binnen SEA.
 Het zijn voornamelijk tekstadvertenties die worden weergegeven in een zoekmachine.
Deze tekstadvertenties bestaan meestal uit een titel, een URL en een beschrijving.
Men kan bepaalde zoektermen opgeven waarbij de advertentie wordt getoond.
****
Google Shopping-Ads zijn productadvertenties die de adverteerder bij Google indient.
Hier krijgt de consument de producten te zien waar hij of zij naar zoekt.
****
Display ADS tonen foto’s of tekst in de vorm van een advertentie.
Deze verschijnen op websites die zijn gekoppeld aan het Google adverteerdersnetwerk.
Ook hier wordt gekeken naar relevante zoektermen.
****
 Video-advertenties verschijnen op YouTube.
****
G mail-Advertenties worden vertoond op de eigen mailservice van Google.
———————–
SEA-strategie opstellen
Vooraleer SEA op te starten is het belangrijk je doelen te bepalen.
Wil je dat mensen jouw merk of nieuwste product leren kennen?
Wens je meer website bezoekers of is e-commerce de prioriteit?
Gedurende een vrijblijvend gesprek onderzoeken wij de haalbaarheid van je doelen.
Met de verkregen gegevens starten wij een SEA-strategie.
Wij verzorgen de content voor je doelgroep met de juiste zoekwoorden.
—————————–

SEA-budget bepalen

Bij de start van SEA is het vaak moeilijk om een budget te bepalen.
Als starter is het best klein te beginnen en enkele kleinere successen te behalen.
Deze successen kan je intern gebruiken om aan te tonen dat SEA winstgevend is.

SEA-optimalisatie

Zoekwoordenonderzoek, campagnestructuur, budgetten en doel vastgesteld? 
Dan kan je een SEA campagne starten.
———————————-
Beginnen met zoekmachine adverteren? Contacteer ons Vrijblijvend.