E-mail Marketing

De bekendste vorm van E-mail marketing is het versturen van nieuwsbrieven.
Met een nieuwsbrief kan je jouw klanten op de hoogte houden van leuke aanbiedingen, voordelen of nieuwe producten.
E-mail marketing is één van de beste tools om relaties met uw klanten te beheren.
Het kan tevens een héél krachtige tool zijn om nieuwe klanten en consumenten aan te trekken.
Tevens is het een uitstekende manier om interactief met klanten of prospecten te communiceren.
Het is belangrijk om online aanwezig te zijn, niet alleen met een eigen website, maar ook met online marketing.
Een nieuwsbrief is meetbaar en in verhouding goedkoper dan andere kanalen.
——————–
Om te groeien heb je nieuwe klanten nodig en meer verkoop bij bestaande klanten.
Hoe zorg je ervoor dat je doelgroep, op het moment dat ze een dienst of product nodig hebben, aan jouw denken?
Hoe maak je ze bewust dat jouw dienst of product een oplossing kan bieden.
Dit kan door het regelmatig versturen van nieuwsbrieven.
Het is dé manier om met je doelgroep, klanten en consumenten in contact te blijven.
Onderzoek toont aan dat e-mail marketing ook de fysieke verkopen verhoogt.
Door het regelmatig versturen van een nieuwsbrief blijven consumenten je herkennen.
Ze waarderen je aanbiedingen en informatie, waardoor je nieuwsbrief dan ook wordt geopend.
——————–
Vooraleer je start met e-mail marketing dien je een goed e-mail adressenbestand te hebben.
Het toepassen van e-mail marketing vergt wel de nodige aandacht:
° Optimaliseer uw e-mail nieuwsbrief voor mobiel gebruik.
° Zorg voor interessante informatie en aanbiedingen.
° Maak een nieuwsbrief met mooie lay-out.
° Verstuur je nieuwsbrief op regelmatige basis en zorg voor interessante inhoud.
° Een online voordeel in je nieuwsbrief zorgt vaak voor een offline verkoop in de winkel.